zondag 26 februari 2017

(NEXT SEMESTER I'LL BE) 35



Vriendin 1 werd vorige maand 35 en vriendin 2 is komende maand aan de beurt.
Knal middenin vonden we een datum om nog eens samen te gaan eten.
En knal op de verjaardag van vriendin 3; al is het bij haar 34 (snotneus).

Nog eens allemaal samen gaan eten zonder aanhangsels is een cadeau op zich,
en wat koop je nog in deze tijden, gezien we al alles hebben?
Toch wilde ik graag een leuk cadeautje geven.
Tijd om nog eens iets te maken.
Ik ging aan de slag met notitieboekjes en stift en stickers.
Avonden in de zetel schrijven en plakken, als een soort mindfulness-training.
Ik schrijf graag- dat is letterlijk te nemen.
Zo werd het een boekje om de grappige dingen die je kinderen zeggen in neer te schrijven.





Ze waren er erg blij mee en ik kreeg meteen wat leuke quotes te horen:

Vriendin 1: "dat is niet eerlijk hé, Lauren krijg twéé bedjes (wiegje en park) én twéé flesjes" - kijkt naar mama's borsten. Oudste dochter na de geboorte van haar zusje.

Vriendin 2: na wat gekibbel verliest mama haar geduld: "We doen het zo! Punt!"  "Ik ben geen punt" snift de dochter.

Vriendin 3: "Krijg ik nu koffietanden?"  Zoon, nadat hij zijn melktanden verliest.






Met een vierjarige in huis, wordt er hier ook regelmatig wat in mijn citatenboekje geschreven:

"De buschauffeur zwaait terug! Hij heeft ook gezien dat ik Aaron de kerstman ben."
"Ik vind als kerstman verkleden het leukste".
Aaron heeft niks met verkleden, het is de eerste keer dat ik hem kon overtuigen om zich een beetje te verkleden voor carnaval en het enige dat hij zag zitten, was een kerstmuts opzetten.  Maar kijk, hij genoot er toch van onderweg naar school.

"Schattie!!!"
Annabel roept haar papa. (drie keer raden wie ze nadoet).

"Plakband please.  Goed gegliensterd."
Aaron kreeg een kuntselwerkje mee naar huis, prutste er de "glienstertjes" (oh, opgroeien in Vlaams-Brabant) van af, en plakte deze op papier, om dan de papieren overal in huis op te hangen.

"Ik ga mij mooi maken"
Aaron trekt met de kleurpotloden naar de badkamer en zit voor de spiegel op zijn gezicht te tekenen.


Jullie nog gekke gezegdes gehoord de laatste tijd?

2 opmerkingen:

  1. Super allergeweldigst grappige uitspraken. En die boekjes zijn de max. Kan ik geloven dat die vriendinnen blij waren met zo'n echt "opentopliesbethboekje"! En die vriendinnenmomenten, dat zijn er om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen