donderdag 13 augustus 2015

VOOR JEFF



JEFF.
Op 28 september 2014 werd hij geboren.
Mijn nieuwe metekindje aan de andere kant van de wereld.

Ik wist al snel wat ik wou maken als geboortegeschenk.
Maar ik wist niet of het een jongen of een meisje zou zijn, en hoewel het eigenlijk niet veel zou mogen uitmaken, vond ik het toch moeilijk om stof te kiezen.
Na de geboorte was de keuze meteen gepiept.

En toen, toen werd mijn dochter geboren en duurde het tot hij zes maanden oud was, eer hij zijn geboortegeschenk kreeg.
Dat naaien, ik doe het graag en ik zou het zo graag leren, maar moeders, ik snap niet wanneer jullie dat doen.  Ik vind er alleszins maar 2 dagen per jaar of zo de tijd voor.

En toen, toen gingen er nog eens zoveel maanden over, eer ik de tijd vond om het hier te delen.
Dat bloggen, ik doe het ook zo graag en toch vind ik daar ook steeds minder de tijd voor.
Maar voor zij die blijven volgen: merci, en ik blijf bezig hoor!




Het werd een pakketje met een prachtige sweaterstof van Paapii die ik zag verschijnen bij Georgette (en in een mum van tijd uitverkocht was, maar de aapjes vond ik nog in grijs tricot bij Liesellove).

Een dekentje, want zelfs in Australiƫ kan dat al eens van pas komen.
Een wolkknuffel met muziekdoosje, zodat hij toch ook de Belgische lucht leert kennen.
Een makkelijk kruipbroekje, waarvoor ik het patroon overtekende van een leuk broekje van Aaron.
Ineens in maat 86, gezien mijn traagheid, zodat het zeker niet te klein zou zijn.
En een knuffeltje uit een restje, maar daarover later meer.





Stof:   paapii triangle sweater bij Georgette
          paapii hippu grey tricot & muntgroene boordstof bij Liesellove


6 opmerkingen:

  1. Mooi. En leuk ook. Iets om meteen te gebruike en iets dat ook nog heel lang kan meegaan: ideale combinatie, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je meterschap! Dat wist ik nog niet...
    Mooie cadeautjes! Knap...
    Ben benieuwd naar het verhaal over het knuffeltje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En ik slaag er dan wel in om regelmatig te naaien, maar ik slaag er niet in om mijn huis in orde & proper te krijgen... En de stapel was is hier systematisch minstens 0,5 meter hoog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En nog steeds zijn favoriete dekentje :) gaat elke avond mee in bed.

    BeantwoordenVerwijderen