zaterdag 2 februari 2013

LIEFSTE AARON WEEK 5

Lieve schat,


De week is alweer voorbij gevlogen!
Je bent nog steeds een moeilijk slapertje - overdag dan toch.
En nog steeds wil je zeer vaak aan de borst.
Dus brengen wij veel tijd door samen op de zetel.
Mama heeft zichzelf dan maar een iPad cadeau gedaan. Als je in slaap valt op mijn schoot, mag je dan rustig blijven liggen, terwijl ik wat blogs lees.

Je clustert nog steeds 's avonds. "Comazuipen" noemen wij het. Want daarna slaap je wel 3 à 4 uur aan één stuk, een enkele keer zelfs 5 uur.

's Nachts slaap je beter.  In mijn borstvoedingsboek "Borstvoeding, natuurlijk eenvoudig" staat als tip om de nacht zo saai mogelijk te maken. Dit om een dag-nacht ritme aan te leren.
Dus op aandringen van je papa, doen we je in je womby bag en de lichten uit en dat werkt.
Je wil uiteraard nog een paar keer per nacht drinken, maar je oogjes blijven toe. Tot 's morgens half zeven. Dan gaan ze open en begin je vrolijk aan de dag: lachen en vertellen. Plezant dat dat is!

Wanneer je gedaan hebt met drinken en je laat mijn tepel los, dan maak je zo'n typisch snoetje. Net een molletje. Superschattig. Het is me nog niet gelukt om dat te fotograferen. Maar dat geeft niet, het beeld zit voor altijd in mijn hoofd.





4 opmerkingen:

  1. Wederom mooi geschreven!
    Dat boek heeft me ook heel veel geholpen. En helpt me nog steeds, om door te zetten als ik het weer even 'beu' ben.
    Wat is een womby bag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. De womby bag is een inbakerslaapzakje. Hij schrok zichzelf altijd wakker en dat inbakeren hielp zeer goed.
      Chapeau dat je nog steeds borstvoeding geeft! Ik zou zeker graag tot 6 maand volhouden ( en stiekem ook wel langer, maar dat zullen we dan wel zien.). Maar het is niet altijd evident hè. Hij is nu 16 weken ( ik moet hier eens een inhaalbeweging doen met de brieven) en vorige week was het even paniek, want hij dronk ineens veel meer, alle reserve in de creche opgedronken, ik kon niet volgen met kolven. 'S nachts weer veel vaker opstaan, maar we zijn er weer door. En anderzijds is het ook wel gemakkelijk om altijd warm eten en troost bij te hebben :-).

      Verwijderen
    2. Heel herkenbaar. Ik dacht ook 'ok, 6 maanden, daar gaan we voor' en toen waren die 6 maanden voorbij en wist ik niet waarom ik zou stoppen. Dus we doen verder, zolang het haalbaar is. En het andere is ook herkenbaar: ineens de hele diepvriesvoorraad erdoor en niet meer kunnen 'volgen' bij het kolven. Ik heb me toen een dubbele elektrische kolf aangeschaft (ameda) en ben daar heel blij om geweest. Sinds hij 9 maanden is, kolf ik niet meer. Hij drinkt alleen nog 's morgens en 's avonds. Als hij overdag dorst heeft (en ik ben er niet) dan krijgt hij gewoon poedermelk, waar hij niet om klaagt. En dat is heel fijn zo. Niet meer vermoeiend, niet meer altijd mama in de buurt nodig. We zien wel hoe lang het nog duurt. Ik ben vooral blij dat ik hem de winter zonder ziekte heb kunnen doorloodsen. Ik denk echt dat de BV daar voor iets tussenzit! Succes ermee voor jou!

      Verwijderen
    3. Dat lijkt me zowat het ideale scenario...
      Ik heb inderdaad ook een dubbelzijdige kolf, zonder zou het me nooit lukken.
      Aaron is wel even ziek geweest, de eerste week in de creche, maar eigenlijk niet heel erg, hij was er snel weer bovenop. Denk toch ook dat de borstvoeding daar voor iets tussenzit.

      Verwijderen